قبض‌هایی که همچنان به جیب مخابرات می‌رود

پرداخت بهای تلفن نداشته!

قبض‌هایی که همچنان به جیب مخابرات می‌رود

تلفن ثابت در منازل به ارتباطی پایدار و ماندگار تبدیل شده است. آنچنان که در بیشتر موارد آرامش خاطر شهروندان را فراهم کرده است. از مادران نگران از فرزند گرفته تا پدران نگران از سلامت والدین که تنها دلخوشی‌شان تلفن ثابتی است که می‌توانند روزانه با آن تماس گرفته و جویای احوالشان باشند.


به گزارش فارس، اما مدتی است مردم در برخی نقاط مشهد دیگر این آرامش‌خاطر را ندارند زیرا سارقان، کابل‌های تلفن ثابت را به سرقت برده‌اند و تاکنون مخابرات هیچ اقدامی نکرده است. این نگرانی اکنون با گذشت بیش از یک‌سال تبدیل به اعتراض شده است و مردم از نبود تلفن ثابت و قبض‌هایی که همچنان برایشان صادر می‌شود گلایه دارند.

سرقت کابل‌های تلفن صدای مردم را درآورد
خانم محمدی ساکن محله خواجه‌ربیع می‌گوید: بیش از یک‌سال است با سرقت کابل‌های تلفن، مردم منطقه خواجه‌ربیع از داشتن تلفن ثابت محروم‌اند و این مسئله مشکلات زیادی را برای همه به وجود آورده است. وی ادامه داد: وقتی از خانه خارج می‌شوم نگران فرزندانم هستم که در خانه تنها هستند و مجبورم چند بار به آن‌ها زنگ بزنم، اما نبود تلفن ثابت این آرامش را از من گرفته و موجب نگرانی‌های زیادی شده است.
عمو حسن، مغازه‌دارخیابان مهرمادر25 است ضمن انتقاد از برخورد نامناسب مسئولان مخابرات منطقه، اظهار کرد: برای فروش اجناس مغازه‌ام نیاز به دستگاه کارتخوان دارم اما از زمانی که کابل‌ها را به سرقت برده‌اند، مشتریانم نصف شده‌اند زیرا همه با کارت می‌خواهند خرید کنند و دیگر کسی پول نقد با خود ندارد. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از مغازه‌ای خرید کنند که دستگاه کارتخوان فعال داشته باشد.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این خصوص، گفت: برای رفع مشکلمان با 20117 تماس گرفتیم و آن‌ها به ما قول پیگیری دادند اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. به مخابرات منطقه نیز مراجعه کردیم اما برخورد خوبی نداشتند و طوری با ما رفتار می‌کردند که انگار ما مقصر هستیم.
آقا ولی، مرد کهنسال خیابان امت است که از قطع بودن تلفن ثابت خود گلایه دارد. او ضمن انتقاد از عدم پیگیری مخابرات، گفت: مدت زیادی است که تلفن ثابت نداریم. برای ما که عمری با تلفن ثابت دکمه‌ای کار کردیم، استفاده از تلفن‌همراه سخت است به‌خصوص زمانی که نیاز سریع به تلفن داریم.
وی ادامه داد: ما افراد کهنسال که انواع بیماری را داریم بیشتر مواقع نیازمند تماس با اورژانس هستیم اما نداشتن تلفن ثابت به نگرانی و ترسمان افزوده است.

پرداخت بهای تلفنِ نداشته
با وجود آنکه از تلفن‌های ثابت در خانه استفاده نمی‌کنند اما هر ماه برایشان قبض آبونمان می‌آید و مجبور به پرداخت هستند چراکه اگر پرداخت نکنند با اخطار قطع مواجه می‌شوند.
یکی از شهروندان می‌گوید: این پول‌هایی که هر ماه از ما می‌گیرند قرار بود به حسابمان برگردد اما با گذشت چندین ماه نه تنها پول به حسابمان برنگشته بلکه همچنان مجبور به پرداخت قبض هستیم. من که پول خرید تلفن هوشمند ندارم آیا حق استفاده از تلفن ثابت در خانه خودم را هم ندارم؟ همسایه‌های ما چندین بار تماس گرفتند ولی هیچ مسئولی برای رفع مشکل مردم این منطقه اقدامی نکرده است.
مشکل سرقت کابل‌ها و قطع تلفن ثابت فقط به یک یا دو منطقه در مشهد ختم نمی‌شود بلکه شهروندان دیگری ازجمله مناطق الهیه، مجیدیه، صادقیه، حسابی جنوبی، شریعتی، خواجه‌ربیع، طلاب، امت و پنجتن از قطع تلفن ثابت گلایه دارند.
حسن اروجی، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سرقت کابل‌های تلفن ثابت، گفت: در صورت قطع شدن تلفن ثابت مشترکان، از آن‌ها آبونمان گرفته نمی‌شود، ولی اگر برای آن‌ها آبونمان صادر شد، باتوجه به بررسی‌های شرکت مخابرات و کنترل مکالمات و کنتور آن‌ها، آن مبلغ برایشان بازگردانده می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در صورت سرقت کابل‌های مسی تلفن، چقدر زمان می‌برد تا تعمیرات آن انجام پذیرد، افزود: این تعمیرات بستگی به نوع سرقت دارد که سرقت از یک منزل یا از یک خیابان و یا از یک محله صورت گرفته باشد و باید تشخیص داده شود چه نوع تجهیزاتی به سرقت رفته است، بنابراین تشخیص و تعمیرات هر قسمت در زمان‌های متفاوت صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی 2میلیون و ۱۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم، اظهار کرد: برای هجرت هر مشترک از کابل مسی به فیبر نوری نیازمند ۲میلیون تومان هستیم اگر تعداد مشترکان تلفن ثابت را ضرب در 2میلیون تومان کنیم به یک هزینه میلیاردی می‌رسیم که تأمین هزینه و انجام کامل فیبر نوری نیازمند زمان زیادی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه