‌رایزنی با عراق برای تردد زائران از مرز خسروی

‌رایزنی با عراق برای تردد زائران از مرز خسروی

کرمانشاه  

وزیر کشور با بیان اینکه برای اربعین حسینی(ع) امسال ۵ میلیون زائر پیش‌بینی شده است، گفت: رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران‌ ادامه دارد.


 احمد وحیدی‌ با اشاره به موضوع پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: امیدواریم محدودیت کرونایی برای بحث اربعین به وجود نیاید و مردم بتوانند از فرصت اربعین استفاده کنند و این وابسته به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده در این حوزه مثل تزریق واکسن یادآور و زدن ماسک است.
وحیدی افزود: در آخرین نوبت حدود 3.5 میلیون زائر عتبات عالیات داشتیم که پیش‌بینی برای امسال حدود 5 میلیون زائر است.
وی اضافه کرد: قرار بر این شد افرادی که قصد سفر دارند، در سامانه مشخص شده ثبت نام کنند که ما برآوردی در این زمینه داشته باشیم تا با این برآورد، خدمات و اقدامات لازم در مرزها بهتر صورت گیرد.
وزیر کشور در توضیح تأمین امنیت مرزخسروی در اربعین امسال اظهار کرد: مرز خسروی قرار است بازگشایی شود و طرف عراقی قول داده نیازمندی‌های منطقه به‌خصوص امنیت را تأمین کند که ما امسال از مرز خسروی شاهد تردد حجم زیادی از زائران داشته باشیم.
وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقات خوبی در خصوص مسئله حاشیه‌نشینی افتاده است اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت‌های خوبی در دستگاه‌های دولتی و گروه‌های اجتماعی صورت گرفته است؛ اما کارهای بزرگ دیگری در زمینه حاشیه‌نشینی باید انجام شود.
وی موضوع حاشیه‌نشینی در کرمانشاه را قابل توجه دانست و گفت: براساس آمار حدود 350 تا 400 هزار نفر حاشیه‌نشین در این شهر وجود دارد که به طور جدی باید به این موضوع پرداخت. قرار شد با فراهم ساختن طرح جامعی برای مناطق حاشیه‌نشین و تقسیم نقش بین دستگاه‌ها، همکاری‌های درون دستگاهی مشخص شود.
وحیدی با بیان اینکه در حوزه شهرستان کرمانشاه موضوعات دیگری همچون پسماند وجود دارد، گفت: بازیافت پسماند در کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مدت طولانی این کار شروع شده؛ اما همچنان نیازهایی در این زمینه وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه