ضرورت بهره‌گیری از رسانه‌های تعاملی برای توسعه فرهنگ رضوی

ضرورت بهره‌گیری از رسانه‌های تعاملی برای توسعه فرهنگ رضوی

داور دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: باید رسانه‌های تعاملی را در توسعه فرهنگ رضوی به خدمت گرفت.


سید محمد علی سیدحسینی، داور بخش بازی و نرم‌افزار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز گفت: امروز دنیا، دنیای رسانه‌هاست به‌خصوص رسانه‌هایی که بیشتر جنبه تعاملی دارند و مخاطبان را در محتوای خودشان درگیر و غوطه‌ور می‌کنند؛ از جمله این رسانه‌ها می‌توان به شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های رسانه‌ای اشاره کرد که تأثیرگذاری به مراتب قدرتمندتری نسبت به رسانه‌های قبلی که مخاطب در آن هیچ دخل و تصرفی نداشت، دارند و این تأثیرگذاری را می‌توان در توسعه فرهنگ رضوی به خدمت گرفت.
وی همچنین در خصوص آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره گفت: آثار ارسال شده عمدتاً در حوزه انتقال یک داده از کتاب ها و اسناد مرتبط با امام رضا(ع) بود که به صورت دیجیتالی درآمده بود. یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره استفاده از فناوری‌های جدید مانند فناوری واقعیت افزوده بود.
معاون حمایت و توانمندسازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص کیفیت آثار ارسالی نسبت به سال گذشته گفت: آثار امسال رشد قابل توجهی داشت و خیلی
 مرتبط تر با جشنواره بود و آثار بهتری ارسال شده بودند و این نشان از رشد جشنواره است.
وی گفت: این جشنواره هر سال در میان اصحاب رسانه شناخته شده‌تر می‌شود به‌خصوص در حوزه رسانه‌هایی مثل بازی‌های رایانه‌ای. اگر ما نیز در بنیاد ملی بازی‌ها زودتر در جریان فراخوان این جشنواره قرار بگیریم و اطلاع‌رسانی کنیم جشنواره در این حوزه آینده بهتری را طی می‌کند چراکه آینده رسانه‌ها به سمت رسانه‌های جدید و تعاملی می‌رود .
سید حسینی در خصوص حمایت از آثار این جشنواره گفت: چه خوب است جوایز این جشنواره هم جنبه معنوی و هم جنبه مادی داشته باشند؛ می‌توان در آثار تولید شده به بحث تجاری‌سازی آن کمک کرد و اگر طرح خوبی ارائه شده می‌توان جوایزی برای تولید آثار در نظر گرفت. بنیاد بازی‌ها نیز می‌تواند در تجاری‌سازی و تبلیغات کمک کند؛ این سبب خواهد شد آثار برتر رشد خوبی داشته باشند. همچنین می‌شود ‌جوایزی برای به‌روزرسانی و توسعه آثار جشنواره‌های قبل اختصاص داد و رقابتی بین آثار برتر دوره‌های قبل نیز ایجاد کرد.
به گزارش آستان‌نیوز، جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در دومین سال پیاپی با هدف شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی برگزار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه