نیمی از بیکاران خراسان رضوی مدرک دانشگاهی دارند

معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور:

نیمی از بیکاران خراسان رضوی مدرک دانشگاهی دارند

معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر ۴۶ درصد بیکاران کشور دارای مدرک دکترا، ۷۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۷۴درصد هم صاحب مدرک کارشناسی هستند. همچنین در حال حاضر ۵۰ درصد افراد بیکار در خراسان رضوی دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.
به گزارش ایسنا، علی‌حسین شهریور در جلسه شورای مهارت خراسان رضوی که در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۴۲ شهرک صنعتی فعال است. ۴۰درصد اشتغال در این استان مربوط به بخش صنعت است. نرخ بیکاری در خراسان رضوی 5/7درصد و تعداد افراد جویای کار استان هم ۱۲ هزار و ۹۳۷ نفر است. ضمن اینکه تعداد کارگاه‌های مجری طرح ۵۹۴ کارگاه است که تعداد مهارت‌آموزان در این کارگاه‌ها شامل هزار و 141 زن و ۴۲ مرد است.  
وی با اشاره به وظایف شورای مهارت استان افزود: تعیین اولویت اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی، تعیین حمایت‌ها و سیاست‌های تشویقی برای اجرای طرح‌ها، تعیین و بررسی نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان، رفع موانع احتمالی در نحوه و نظارت بر اجرای صحیح طرح و ارائه گزارش به استاندار و سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وظایف شورای مهارت خراسان رضوی است.
شهریور با اشاره به مسابقات ملی مهارت عنوان کرد: در سال گذشته نوزدهمین دوره این مسابقات با حضور ۱۲ هزار نفر در ۳۳ رشته برگزار شد. همچنین خراسان رضوی از نظر مدال‌آوری رتبه دوم مسابقات ملی مهارت را در سال گذشته کسب کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه