پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) در قم رونمایی شد

پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) در قم رونمایی شد

قم  

مدیر پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به رونمایی از این پایگاه به مناسبت عید غدیر گفت: در این پایگاه بیش از ۷۰ هزار حدیث، مقاله و کتاب در اختیار پژوهشگران، حوزویان، دانشجویان و عموم مردم قرار گرفته است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح توحیدی؛ مدیر پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) یک محصول برخط  و ثمره تلاش‌های بیش از یک ‌سال همکاران ماست که در این پایگاه تلاش می‌کنیم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، ویژگی‌های امام علی(ع) را به شیعیان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتر نور در 10 سال اخیر توانسته آثار خوبی را تولید کند. برای مثال نسخه اول دانشنامه علوی سال ۱۳۹۱ و نسخه دوم این اثر سال ۱۳۹۸ در اختیار عموم قرار گرفت و سال ۱۳۹۹ نیز نرم‌افزار موبایلی نهج‌البلاغه طراحی شد.
 توحیدی تصریح کرد: پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) در بخش‌های مختلف امکاناتی را برای علاقه‌مندان آماده کرده است. دسته اول؛ بارگذاری نهج‌البلاغه در این پایگاه است. دسته دوم؛ ترجمه و شرح نص مرتبط با امام علی(ع) است که حدود ۴۰ هزار اثر به چند زبان در این پایگاه بارگذاری شده است.
مدیر پایگاه جامع امیرالمؤمنین عنوان کرد: در این پایگاه بیش از ۷۰ هزار حدیث، مقاله و کتاب در اختیار پژوهشگران، حوزویان، دانشجویان و عموم مردم قرار گرفته و حدود ۸۰۰ عنوان کتاب مرتبط با حضرت علی(ع) در پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: شرح رویداد‌های تاریخی حول محور امام علی(ع) بخشی از خدمات دیگری است که در این پایگاه در اختیار مراجعه کنندگان گذاشته شده است. همه محتوایی که در سایت بارگذاری شده نتیجه ۳۰ سال پژوهش محققان ماست که در این مدت جمع‌آوری کرده‌ایم.
توحیدی اظهار کرد: سرویس‌هایی همچون تاریخی، کتابخانه و احادیث مرتبط با امام علی(ع) که طی این مدت توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری نور طراحی شده، از پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) پشتیبانی می‌کند.
وی در پایان گفت: بیش از هزار مرکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی از پایگاه جامع امیرالمؤمنین(ع) استفاده خواهند کرد. این پایگاه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به نشانی imamali.inoor.ir  در دسترس پژوهشگران است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه