ورود نخستین قطار ترانزیتی روسیه- هند از مرز سرخس

ورود نخستین قطار ترانزیتی روسیه- هند از مرز سرخس

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: نخستین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند با جابه‌جایی 8میلیون تن کالا وارد کشور شد. 
میعاد صالحی گفت: نخستین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند با دستور مخبر، معاون اول رئیس جمهور شروع به حرکت کرد.
مبدأ حرکت قطار ترانزیتی کانتینری ایستگاه چخوف در استان مسکو و مقصد آن بندر ناواشیوای هند خواهد بود. طول مسیر حرکت نیز در ایران از مرز سرخس به سمت بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن طبق تفاهم‌هایی که با سفر رئیس جمهور ایران به کشور روسیه منعقد شده حرکت این قطار صورت گرفته و این قطار روسی برای نخستین بار در تاریخ از مبدأ روسیه حرکت خود را آغاز کرده و در این بین هزار و 600 کیلومتر از ایران به عنوان کریدور محسوب شده که تمام طول این مسیر بیش از ۵ هزار کیلومتر ریل است. این قطار از روسیه به ترکمنستان و سپس به مرز سرخس آمده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، راه‌اندازی این خط مسیر ریلی علاوه بر حوزه ترانزیت و درآمد‌های ارزی، به لحاظ اقتصادی و سیاسی هم بسیار بااهمیت است به طوری که در این دولت دیپلماسی حمل و نقل رشد داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه