printlogo


البرز به ۶۰ میلیون مترمکعب  حقابه نیاز دارد
استاندار البرز با بیان اینکه افزایش میزان بهره‌برداری آب از منابع زیرزمینی استان ۵۰درصد در برنامه است، گفت: برای این منظور به ۶۰میلیون مترمکعب حقابه نیاز داریم.


مجتبی عبداللهی در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: چندی پیش 55 میلیون مترمکعب حقابه جدید از محل سدهای البرز به استان اختصاص یافت؛ ولی زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری مهیا نبود. وی ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌هایی همچون تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در استان برای بهره‌برداری این سهم، ضروری است که البته طی ماه‌های اخیر تحولات محسوسی در این راستا مشهود بوده است.
عبداللهی گفت: اکنون درصدد هستیم میزان بهره‌برداری آب از منابع زیرزمینی استان را به 50درصد برسانیم. برای این منظور به 60 میلیون متر مکعب حقابه دیگر از سدهای امیرکبیر و طالقان نیاز داریم. وی افزود: رینگ شبکه آبرسانی استان یک نیاز اساسی جهت ساماندهی شبکه آبرسانی و افزایش کیفیت ارائه خدمت به مردم است.
استاندار البرز با تشریح شرایط استان و رشد روزافزون جمعیت گفت: باید شرایطی فراهم شود که با حمایت‌های ملی و عزم استانی بتوانیم زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان را ارتقا دهیم.
 اتابک؛ مدیر عامل آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست اظهار کرد: عقب ماندگی تاریخی در مخازن آب استان البرز وجود دارد و با بررسی مشکلات تاب‌آوری شبکه‌های آبی و مخازن افزایش می‌یابد.