printlogo


تولید کاغذ خوشنویسی آنتی باکتریال در کشور
  تنها شرکت علمی و هنری کشور در استان قزوین، کاغذ تخصصی خوشنویسی، تذهیب و نگارگری تولید کرده که این محصول، طبق تحقیق علمی شخصی تهیه شده، 100 درصد بومی بوده و نمونه خارجی ندارد و دارای شخصیت و شناسنامه منحصر به فرد است.


شرکت برگه زرینه قلم عماد مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین تنها شرکت علمی و هنری ایران  و تنها دارنده ثبت اختراع علمی در هنرهای تجسمی ایران است که در سال 93 ثبت اختراع شد و ثبت شرکت و علامت تجاری هم صورت گرفت. این شرکت از سال 95 در پارک علم و فناوری استان قزوین مستقر شد و در سال 97 به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان علمی و هنری مطرح شد.
مدیر عامل این شرکت که 30 سال است در عرصه خوشنویسی فعالیت می‌کند و مسئولیت انجمن خوشنویسان کشور ارمنستان را هم عهده‌دار بوده، در راستای  فرهنگ‌سازی در زمینه خط ایرانی در یکی از دانشگاه‌های این کشور فعالیت‌هایی هم داشته است.
«هومان بابا اولادی» در این خصوص گفت: در راستای رسیدن به این مواد برای روکش کردن کاغذهای خوشنویسی، تذهیب و... بیش از 12 آزمایش تخصصی انجام شد و در سال 1400 برای نخستین بار در تاریخ میراث فرهنگی ایران، استاندارد کاغذ روکش‌دار سلولزی به صورت علمی تعریف شد. از ویژگی‌های این مواد می‌توان به آنتی‌اکسیدان، آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن آن اشاره کرد که درجه پیوستگی، درجه چسبندگی، میزان شکست نور، مقاومت کاغذ، نفوذپذیری کاغذ در مایعات و ... در آن لحاظ و مد نظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه صادرات ما هنوز به صورت صنعتی نیست، اضافه می‌کند: طبق قراردادهای مکتوب به کشورهای کانادا، ترکیه و پاکستان صادرات داریم و در سال‌های گذشته هم به عربستان صادرات داشتیم. نگاه ما این است که به عراق و سوریه که خط نسخ و ثلت در این کشورها رواج دارد، صادرات داشته باشیم. از سویی کشور ترکیه برای قرآن‌های نفیس سفارش دادند که از کاغذهای شرکت ما استفاده کنند.
امسال در حال رایزنی و پیگیری هستیم که با نامه‌نگاری با سازمان‌ها و ادارات دولتی و دفتر رهبر معظم انقلاب این مسئله را نهادینه کنیم که استفاده از کاغذهای تخصصی خوشنویسی و... در برنامه فرهنگ و ارشاد و انجمن‌های خوشنویسی، تذهیب و نگارگری قرار گیرد.