printlogo


رشد 65 درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، شمارش معکوس برای برگزاری اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان این جشنواره آغاز شد.
این خبر را دبیر علمی جشنواره در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اعلام و اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در اردیبهشت ماه امسال، کار هیئت انتخاب و سپس هیئت داوران آغاز شد و آثار در فرایند ارزیابی قرار گرفت.
دکتر اکبر نصرالهی افزود: اعضای هیئت داوران جشنواره که همگی جزو چهره‌های شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، بر اساس معیارهای ویژه مد نظر در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید. نصرالهی تأکید کرد: آخرین روزهای هفته پیش کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیئت داوران رتبه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه با توجه به شأن و جایگاه این جشنواره مهم بین‌المللی و همچنین داوری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای هیئت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشته‌ها فاقد رتبه‌ برتر است. دبیر علمی جشنواره ادامه داد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد و طی آن آثار برگزیده معرفی و قدردانی خواهند شد.
 
رشد کمی و کیفی جشنواره
نصرالهی به ارتقای کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد: در دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، هزار و یک فعال رسانه‌ای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکت‌کننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم. 
وی ادامه داد: همچنین امسال 3هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.