printlogo


ملی‌‌پوشان و فقر مسابقه ملی
 نمایش تیم ملی مقابل الجزایر برای رفع تکلیف خوب بود، اما از این به بعد باید باهوش عمل کنیم و تمام تمرکز خود را روی هماهنگی اردوها و بازی‌های تدارکاتی بگذاریم.

متأسفانه فیفادی بزرگ را از دست دادیم و با اینکه بهترین تیم آسیا هستیم،‌ از لحاظ برنامه‌ریزی مشکل داریم. معتقدم دیدار با الجزایر هیچ نکته مثبتی نداشت و نشان داد دفاع ما خیلی شکننده است. می‌گویند این ستاره نیست که تیم درست می‌کند؛ بلکه تیم است که ستاره می‌سازد. دیدارهای دوستانه به ما نشان می‌دهد چقدر پیشرفت داشته‌ایم و این مسابقه را باید یک زنگ خطر بدانیم.
دیگر حرف زدن از گرمای هوا و اثر آن بر ملی‌پوشان بهانه خوبی نیست. الجزایر هم با این گرما روبه‌رو بود و 48 ساعت قبل از بازی به قطر آمد، اما بازیکنان ما 12 روز در دو نوبت در آن شرایط تمرین کردند. هیچ عذر و بهانه‌ای بابت این نوع بازی وجود ندارد، اما شرایط ما ناامیدکننده نیست و می‌توانیم برگردیم. انگلیس و ولز در لیگ ملت‌های اروپا بازی می‌کنند و نیازی به دیدار دوستانه ندارند. تیم ملی ایران اما نیازمند دیدار تدارکاتی است و با توجه به تعطیلی لیگ برتر، بازیکنان ما جایی برای بازی کردن ندارند.
سرمربی تیم ملی باید نکات مثبت و منفی را در دیدارهای دوستانه ببیند. هیچ‌کس نقاط ضعف را به کادر فنی تیم ملی نمی‌گوید و مربیان باید این نکات را درک کنند. با این شرایط کار بسیار سختی در جام جهانی داریم مگر اینکه تجدید نظری انجام شود و برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.بازیکنان ما با توجه به اینکه در لیگ های اروپایی بازی می کنند دیگر کم تجربه و میدان ندیده نیستند تنها به بازی های بیشتری برای هماهنگی نیاز دارند چون هر کدام از آن‌ها از یک سبک فوتبال دنیا به تیم ملی اضافه می شوند. آزمون با آلمان‌ها، طارمی با پرتغالی‌ها، جهانبخش با هلندی‌ها  وقدوس با انگلیسی‌ها تمرین می کنند و باید در تیم ملی برای رسیدن به یک هارمونی هدفمند با هم مسابقه بدهند و برای یک هدف بجنگند تا آماده تر شوند.