printlogo


روزنامه قدس با همکاری سازمان بازآفرینی برگزار می‌کند
دوره پیشرفته خبرنگاری در محلات حاشیه شهر مشهد
دوره‌های مقدماتی خبرنگاری در محلات حاشیه مشهد و به صورت محله به محله با اقدام مشارکتی روزنامه قدس و سازمان بازآفرینی برگزار شد. از علاقه‌مندان به این رشته برای برگزاری دوره پیشرفته نیز نام‌نویسی به عمل می‌‌آید.


سیدمهدی جوادپور، معاونت توانمندسازی و مشارکت اجتماعی شهرداری مشهد درخصوص هدف برگزاری این طرح اظهار کرد: هدف از اجرای طرح، ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان و ارائه الگویی از آموزش شهروندی مشارکتی در مدیریت شهری با شکل‌گیری و تقویت گروه‌های محلی در تولیدات محصولات رسانه‌ای توسط خود افراد محله است. همچنین فعال ساختن تیم‌های رسانه‌ای محلی که از توانایی تولید محتوای رسانه‌ای برخوردار باشند و در برنامه‌های مدیریت شهر مؤثر ظاهر شوند و به عنوان مطالبه‌گر به دنبال ارائه و ارتقای مشارکت اجتماعی، اقتصادی و کالبدی محله خود باشند.
وی تأکید کرد: سازمان بازآفرینی به عنوان نهاد تسهیلگر در آموزش و توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه شهر، این‌گونه اقدام‌ها را انجام داده است و از طریق همکاری با روزنامه قدس به دنبال فضایی برای ارتقای توانمندی‌های آموزش‌دیدگان برآمده است. در حال حاضر، ظرفیت رسانه‌های نوشتاری و اینترنتی مشهد بستری برای ورود آموزش‌دیدگان به این عرصه (خبرگزاری‌های سازمانی خصوصی، روزنامه‌های محلی، شهری، کشوری و‌‌‌...) است.
جوادپور در مورد ادامه دوره خبرنگاری افزود: با توجه به استقبال متقاضیان از این دوره و همچنین کشف استعدادها در بین نوجوانان و جوانان ساکن در این محلات، سازمان بازآفرینی در نظر دارد در راستای آموزش شهروندی و برخورداری ساکنان محلی در حاشیه شهر از عدالت آموزشی، دوره پیشرفته خبرنگار محله را اجرا کند.