printlogo


مدیرکل کار و تعاون استان خبر داد
فعالیت سه کافه کارآفرینی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون سه کافه کارآفرینی در این استان واقع در شهرستان‌های مشهد و بینالود فعال‌اند.
به گزارش قدس‌آنلاین، محمدامین بابایی افزود: راه‌اندازی کافه‌های کارآفرینی از سه سال گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است که اکنون دو کافه کارآفرینی در شهر مشهد فعالیت دارد و یک کافه کارآفرینی به‌تازگی در شاندیز شهرستان بینالود کار خود را آغاز کرده است.
وی خاطرنشان کرد: کافه کارآفرینی فضایی است پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و گفت‌وگو که در آن تیم‌ها و گروه‌های مختلف اعم از سرمایه‌داران، کارآفرینان وصاحبان ایده با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژه‌های کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.
 بابایی افزود: ایجاد شبکه سیال برای خلق نوآوری و ایجاد تعاملات اجتماعی گسترده بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی از وظایف کافه‌های کارآفرینی به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: ایجاد فضایی برای برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با دولت، کارآفرینان با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با دانشجویان، ایجاد فضای مناسب برای ارتباط مراکز مشاوره و شتاب‌دهنده‌ها با صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران و ایجاد فضای ارتباطی مناسب بین صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و شکل‌گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور ازجمله اهداف شکل‌گیری این کافه‌هاست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: امید است بتوانیم کافه‌های کارآفرینی بیشتری را به منظور اتصال کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار با هدف رونق فضای کارآفرینی، رشد خلاقیت و شکوفایی ایده‌های کسب‌وکار و شبکه‌سازی در مشهد و دیگر شهرهای استان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.