تماشاگران؛ از این‌جا مانده از آن‌جا رانده

اما و اگرهای ورود هواداران به ورزشگاه‌ها

تماشاگران؛ از این‌جا مانده از آن‌جا رانده

در تصمیمی جنجالی، در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام شد به دلیل نقص فنی سیستم بلیت فروشی آنلاین، امکان برگزاری مسابقات هفته نخست لیگ بیست‌ودوم با حضور تماشاگران وجود ندارد و تمامی دیدارهای هفته اول در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر به انجام رسید.


مشکلات زیرساختی یا نامه جنجالی فیفا؟
مسئولان سازمان لیگ در شرایطی مشکل اصلی حضور نیافتن تماشاگران در ورزشگاه‌ها را «سیستم بلیت فروشی» اعلام کرده بودند که گمانه‌زنی‌ها حکایت از نامه‌نگاری فیفا و دادن اولتیماتوم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود و گفته می‌شد این مسئله سبب شده تا دیدارهای هفته نخست در غیاب تماشاگران برگزار شود.
استقلال-سپاهان، مهم‌ترین تقابل هفته نخست بود که انتظار می‌رفت در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی برگزار شود اما با تصمیم ناگهانی سازمان لیگ و با وجود آنکه حدود 8 هزار بلیت به فروش رسیده بود، این مسابقه بدون تماشاگر شد. اما حالا در فاصله 24ساعت تا شروع هفته دوم، سازمان لیگ فوتبال ایران شرایط تازه‌ای را برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها اعلام کرده است.

شروط ویژه 
هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود. البته که سازمان لیگ حضور تماشاگران در دیدارهای هفته دوم را مشروط اعلام و در توضیح مجاز بودن حضور آن‌ها گفته شده که مجهز بودن ورزشگاه به گیت الکترونیکی، صدور مجوز از سوی شورای تأمین استان و حضور 30 درصدی تماشاگران به دلیل شرایط کرونایی، سه شرط اصلی برگزاری دیدارها با حضور تماشاگران است.

پاگشای پرسپولیس
پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان است. سرخپوشان پایتخت به نظر می‌رسد می‌توانند شروط مطرح شده از سوی سازمان لیگ را عملیاتی کنند و همین مسئله سبب شده تا تقابل شاگردان گل‌محمدی و نکونام در حضور تماشاگران برگزار شود و نخستین بازی خانگی پرسپولیس در فصل جدید در مقابل دیدگان حدود 25 هزار هوادار سرخپوش باشد.سپاهان اصفهان هم در هفته دوم در خانه و در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل نساجی مازندران به میدان خواهد رفت و طلایی‌پوشان اصفهانی هم می‌توانند با پذیرفتن شروط اعلام شده از سوی سازمان لیگ، دیدار خود را در حضور تماشاگران به انجام رساندند اما به نظر می‌رسد سایر دیدارهای لیگ برتر در غیاب تماشاگران برگزار شود.

استقلالی‌ها محروم از تماشاگر!
استقلال در انزلی به مصاف ملوان خواهد رفت که روز گذشته سازمان لیگ اعلام کرد این مسابقه در ورزشگاه تختی انزلی برگزار خواهد شد و با توجه به ایرادات ورزشگاه، امکان حضور تماشاگران نبوده و در صورتی‌که حتی مجوز حضور تماشاگران صادر شود، آبی‌ها باید در انزلی در غیاب تماشاگران به مصاف ملوان بروند تا برای دومین هفته متوالی علاقه‌مندان به استقلال از طریق گیرنده تلویزیونی مسابقه تیم محبوب خود را تماشا کنند و امکان حضورشان در ورزشگاه وجود نداشته باشد. انزلی البته از معدود شهرهایی است که در تقابل با استقلال و پرسپولیس هم اکثریت ورزشگاه به هواداران میزبان تعلق می‌گیرد و بدون تماشاگر شدن این بازی بیشتر برای هواداران ملوان یک خبر بد است که دوست داشتند در بازگشت به لیگ برتر این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه