صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر ایجاد می‌شود

صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر ایجاد می‌شود

بوشهر  

 استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه صورت گرفته، صنایع پایین دستی پتروشیمی در چهار منطقه از کشور ایجاد و توسعه خواهد یافت که یکی از آن‌ها به استان بوشهر اختصاص یافت.


احمد محمدی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افزود: معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای این چهار منطقه را مشخص و تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه صنایع پایین دستی پتروشیمی جزو اولویت‌های اول کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دغدغه و اصرار دارند که نفت خام به فراورده و ارزش افزوده تبدیل و استفاده بهینه شود. محمدی زاده گفت: اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی و نفت فعال شود، با یک سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، هزاران شغل و ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های متنوع و مزیت‌های زیادی از جمله در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌های صنایع  پایین دستی و تبدیلی برخوردار است.
محمدی زاده گفت: توسعه همه جانبه استان بوشهر در اولویت کاری قرار دارد و با توجه به اینکه دنبال جذب سرمایه و سرمایه‌گذاریم، باید امکانات و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.  استاندار بوشهر به قابلیت‌های شهرستان دیلم و گناوه اشاره کرد و افزود: این منطقه چهارراه نفت خام ایران و بزرگ‌ترین تلمبه‌خانه نفت ایران با قدمت ۶۰ سال مستقر است که نفت را برای صادرات به جزیره خارگ و در آینده به جاسک منتقل می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه