جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) باید به مخاطبان خوراک فکری بدهد

محمد روح‌الامین:

جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) باید به مخاطبان خوراک فکری بدهد

داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به فاصله کیفی آثار برگزیده بخش گرافیک و اینفوگرافی با سایر آثار گفت: جشنواره باید به شرکت‌کنندگان خوراک فکری بدهد و در انتخاب اثر سختگیرتر باشد.
محمد روح‌الامین در گفت‌وگو با آستان‌نیوز درباره ارزیابی آثار ارسالی به دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، کیفیت آثار برگزیدگان بسیار خوب بود اما فاصله آن‌ها با آثار بعدی بسیار زیاد بود. روح‌الامین ادامه داد: حتی آثار برگزیده این دوره بیشتر دکوراتیو است تا محتوامحور، در حالی که آثار دکوراتیو در مرحله‌ای اشباع می‌شود و برای رفع این مشکل، نیاز به محتوا داریم.داور بخش گرافیک و اینفوگرافی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: پیشنهاد من این است که برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی، مسیر محتوایی مشخص شود تا بتوانیم آثاری شاخص و مبتنی بر محتوا داشته باشیم. 
وی افزود: آستان قدس رضوی، حرم مطهر و ابنیه آن مملو از تصاویر و آرایه‌های بسیار ارزشمند هنری هستند که می‌توانند آبشخور فکری هنرمندان باشد اما اگر به تولید محتوای غنی توجه نکنیم، آثار مرتبط به این تصاویر ممکن است دچار تکرار شود. فرهنگ رضوی، فرهنگ بی‌انتهایی است و هنرمندان حوزه گرافیک و اینفوگرافی می‌توانند به عنوان یک رسانه در توسعه این فرهنگ تأثیرگذار باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه