سهم ناچیز خراسان شمالی از منافع صنایع

سهم ناچیز خراسان شمالی از منافع صنایع

استان خراسان شمالی با داشتن صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، آلومینا، مجتمع لوله‌گستر، سیمان و همچنین صنایع کوچک بسیار و شهرک‌های صنعتی، متأسفانه سهم کمی از منافع این صنایع دارد.
به گزارش تسنیم، استفاده از امکانات و زیرساخت‌های صنعتی و ظرفیت‌های استان توسط این صنایع با وجود سودآوری این واحدهای صنعتی در داخل استان و با بهره‌گیری از خدمات زیرساختی این منطقه، اما به دلیل عدم فعالیت دفاتر مرکزی آن‌ها در داخل استان و حضور پررنگ آن‌ها در پایتخت، تمامی گردش مالی و پولی این واحدها در پایتخت و حتی برخی از استان‌های دیگر انجام می‌شود.
مجید درخشانی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه منابع نقدی این صنایع معمولاً در خارج از استان سپرده‌گذاری می‌شوند، گفت: بر اساس بررسی‌ها میزان صادرات انجام شده از خراسان شمالی در حوزه صنایع در سال گذشته  بیش از 64 میلیون دلار کالا بوده که 90درصد ارز حاصل از این صادرات در بانک‌های خارج استان سپرده‌گذاری شده است.
وی سپرده‌گذاری این منابع در بانک‌های داخل استان را لازم و ضروری دانست و افزود: گردش مالی این واحدهای بزرگ باید در داخل خراسان شمالی انجام شود تا کمک بزرگی در راستای به حرکت درآوردن چرخ بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر باشد و همچنین به اشتغال استان نیز کمک شود. محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ نیروی انسانی و تحصیلات جزو چهار استان برتر کشور است، اضافه کرد: با وجود صنایع مهم و بزرگ در استان اما متأسفانه همچنان آمار فقر و بیکاری در استان بالا بوده و این نتیجه عدم انجام مسئولیت این صنایع در قبال استان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه