ساخت پهپاد سم‌پاش اراضی کشاورزی در گیلان

ساخت پهپاد سم‌پاش اراضی کشاورزی در گیلان

گیلان  

 رئیس بسیج علمی و فناوری گیلان از ساخت پهپاد سم‌پاش توسط سازمان بسیج علم و فناوری در استان گیلان خبر داد و افزود: کار سم‌پاشی سخت‌ترین مرحله کشاورزی است. به همین منظور با همکاری مرکز رشد سپاه قدس گیلان پهپاد سم‌پاش در استان گیلان ساخته شده است.


سید جلیل قاسمی با بیان اینکه سازمان بسیج کشاورزی و علم و فناوری همواره یکی از حامیان کشاورزان در سطح کشور بوده است، اظهار کرد: سازمان بسیج کشاورزی و علم و فناوری یکی از مهم‌ترین اقشار بسیج در کشور به ویژه در استان گیلان است که در این مدت خدمات ارزنده‌ای را به کشاورزان ارائه داده است.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار سم‌پاشی دقیق مزارع در کاهش آفات باغات کشاورزی گفت: سم‌پاشی دقیق مزارع، نقش مهمی در کاهش آفات موجود در باغات کشاورزی دارد.
وی از ساخت پهپاد سم‌پاش توسط سازمان بسیج علم و فناوری در استان گیلان خبر داد و افزود: کار سم‌پاشی سخت‌ترین مرحله کشاورزی است. به همین منظور با همکاری مرکز رشد سپاه قدس گیلان پهپاد سم‌پاش در استان گیلان ساخته شده است. قاسمی گفت: در این سم‌پاش ۱۷ لیتر سم جای گرفته و قادر است در مدت زمان ۱۰ دقیقه اراضی کشاورزی را به طور دقیق و کاملاً اتوماتیک سم‌پاشی کند که این امر منجر به کاهش ۳۰درصدی مصرف سم در باغات کشاورزی می‌شود. وی بیان کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف سموم، سم‌پاشی دقیق، بومی بودن و قابلیت تجاری سازی از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پهپاد سم‌پاش ساخته شده در استان گیلان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه