تشکیل ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور

تشکیل ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور

مرکزی  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تشکیل بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد.


حبیب اله آسوده ظهر اظهار کرد: باید با عدالت، مصرف و تولید و توزیع عادلانه باشد. در کنار عدالت یکی دیگر از ارکانی که مورد تأکید دین است، «احسان» بوده که می‌توانند در کنار هم رفاه و آسایش نیازمندان را ارتقا بخشند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اجرای عدالت و گسترش آن و فراهم آوردن شرایطی که منجر شود مردم انفاق و احسان را انجام دهند، یکی از وظایف حاکمیت است.
آسوده با بیان اینکه کمیته امداد در سال ۵۷ توسط امام راحل تأسیس شد ادامه داد: کمک به نیازمندان و ترویج خیر و احسان در جامعه و توانمندسازی نیازمندان دو هدف اصلی کمیته امداد است.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی ارزش‌گذاری شد، بیان کرد: راهبرد کمیته امداد مردمی‌سازی خیر و انفاق در کشور است که این مهم جز با جریان سازی و شفاف سازی میسر نخواهد شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از فعالیت بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد و بیان کرد: این مراکز با سه ویژگی محله محور، مردم محور و مسجد محور در حال فعالیت‌اند.
وی با اشاره به موضوع زکات گفت: قانون زکات در سال ۹۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که اخیراً نیز آیین‌نامه اجرایی زکات تدوین  و هفته آینده در کمیسیون مجلس بحث و بررسی خواهد شد تا وظایف دستگاه‌ها تعیین و مشخص شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه