اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد (ع)

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد (ع)


به مناسبت فرارسیدن 30 ذی‌القعده سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جوادالائمه(ع) به همت خادمان آستان قدس رضوی، کتیبه‌ها و پارچه‌های مشکی در گوشه و کنار این حریم قدسی نصب شده است.
پرچم‌های سیاه عزا نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) حال و هوای حزن و سوگواری ایام شهادت امام جواد(ع) را در دل زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) و شرکت در برنامه‌های این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف ‌شده‌اند دوچندان کرده است.
بر اساس اعلام معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، ویژه‌برنامه شب شهادت امام جواد(ع)، روز گذشته پیش از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان و حجت‌الاسلام عالی و مداحی ذاکران و مداحان در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.
امروز نیز مراسم عزاداری با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و مرثیه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت از ساعت 10:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. مراسم شام شهادت امام جواد(ع) نیز امروز پیش از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و راشد یزدی در صحن پیامبر اعظم(ص) به همراه مرثیه‌سرایی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی پیش‌بینی شده است. در ضمن برنامه مرثیه‌سرایی و جلسات سخنرانی در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر برگزار خواهد شد و ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردوزبان در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه