کم‌فروشی صنایع غذایی در ۵۴ درصد اقلام مورد آزمون

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی خبر داد

کم‌فروشی صنایع غذایی در ۵۴ درصد اقلام مورد آزمون

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج طرح نظارت و کنترل بر بسته‌بندی کالاها در کارخانجات صنایع غذایی استان، کم‌فروشی در ۵۴درصد از اقلام مورد آزمون مشاهده شده است.


جواد کریم پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در قالب اجرای طرح نظارت و کنترل بر بسته‌بندی کالاها در کارخانجات صنایع غذایی استان مشخص شد میانگین وزن اندازه‌گیری شده در ۳۳مورد از ۶۱قلم کالای نمونه‌برداری شده، کمتر از وزن اظهار شده توسط واحد تولیدی بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس پایش برندهای معتبر و یا غیرمعروف کارخانه‌های صنایع غذایی استان و براساس آمارها بیش از نیمی از کالاهای آزمون شده در صنایع غذایی خراسان رضوی دارای کم‌فروشی بوده‌اند.
وی گفت: در این طرح کارشناسان با حضور در واحدهای تولیدی صنایع غذایی استان از محصول بسته‌بندی آن‌ها از جمله ماست، رب، بیسکویت، کلوچه، قند، شکر و چای نمونه‌برداری و وزن‌گیری می‌کنند که در مجموع ۶۱ نمونه اخذ شده است.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید بدانند خطای میانگین وزن واقعی نمونه‌برداری باید صفر یا مثبت به نفع مصرف‌کننده باشد و میانگین خطای کالاهای تولیدکنندگان نباید منفی باشد.
کریم پور افزود: باید در نظر داشت در همه واحدهای تولیدی صنایع غذایی کم‌فروشی صورت نمی‌گیرد، بلکه خطا به دلیل عدم کنترل دقیق در زمان تولید کالا و یا در جریان فعالیت خط‌تولید روی می‌دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه