افزایش شدت آلودگی هوای مشهد

افزایش شدت آلودگی هوای مشهد

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شدت آلودگی هوای این کلانشهر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
رضا اسماعیلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون کیفیت هوا، ۱۵روز روی شاخص «ناسالم برای گروه‌های حساس» بود در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال هشت روز بود.
وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش روزهای ناسالم، شدت آلایندگی نیز بیشتر از سال گذشته شده و امسال تاکنون پنج روز کیفیت هوای «ناسالم برای همه افراد» به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه پارسال فقط یک روز بود.
مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی طی ۹۷روز گذشته، ۱۴روز هوای «پاک» را تنفس کردند که خوشبختانه این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ روز افزایش داشته است.
اسماعیلی افزود: تعداد روزهایی که هوای مشهد شاخص «قابل قبول» داشته نیز تاکنون ۶۳روز بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۲ روز بود.
کلانشهر ۳۵۰کیلومترمربعی مشهد با ۷۲۳کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، 5/3میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد که به طور معمول ۷۰درصد ناشی از فعالیت ناوگان حمل‌ونقل است، در سال‌های اخیر به علت تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گردوغبار و پایداری وضعیت جوی، با سرعت رو به تشدید است.به گفته کارشناسان وجود واحدهای صنعتی آلاینده و تردد خودروهای دودزا و آلاینده ازجمله علل اصلی آلودگی هوای مشهد است که به این موارد باید عبور هواپیماها از آسمان شهر به هنگام نشستن یا برخاستن از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد را نیز اضافه کرد که سهم قابل‌توجهی درتشدید شرایط دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه