جمع‌آوری دوربین‌های فراپادمانی آژانس

با عملی‌شدن تهدید ایران، بازار اظهارنظر‌ها درباره برجام داغ‌تر شد

جمع‌آوری دوربین‌های فراپادمانی آژانس

روز گذشته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه سفر به شهر نطنز اعلام کرد در راستای استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران، دوربین‌های اضافه و فراپادمانی مستقر در مراکز‌هسته‌ای که در راستای اجرای برجام نصب شده بودند را جمع‌آوری کرده ایم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی، ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.


جک سالیوان،مشاور امنیت ملی آمریکا نیز بدون اشاره به نقض 
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی این کشور در سال ۲۰۱۸ و خروج یک‌جانبه از توافق بین المللی برجام، در سخنانی ادعا کرد: بازگشت به توافق هسته ای با ایران همچنان معتبر است و توافقی روی میز وجود دارد که ایرانی ها می توانند با آن موافقت کنند. اقدامات ایران در غنی‌سازی و حذف دوربین ها مفید نیستند و ما با افزایش فشار اقتصادی بر این کشور به این امر پاسخ می دهیم.
 «امیر عبداللهیان» وزیرامورخاجه کشورمان نیز با انتشار پیامی در توییتر، ضمن تأکید بر تلاش ایران برای بی اثرسازی تحریم‌ها، آمریکا را به فاصله گرفتن از جنون تحریم‌های جدید و آژانس را به رفتار فنی و اجتناب از اقدام‌سیاسی دعوت کرد. علی‌باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی نیز تصریح کرد دولت همه تخم‌مرغ‌های سیاست‌خارجی را در سبد مذاکرات نگذاشته است و هرگز اجازه نخواهد داد صهیونیست‌ها ایران‌ستیزی را ترویج کنند. صفری معاون دیپلماسی‌وزارت‌خارجه نیز گفت: تحریم‌های جدید تأثیری برروند کارما ندارد؛ زیرا پیش از این نیز صنایع ما تحریم بوده است و ما از مسیرهای مختلف فروش را انجام می‌دهیم.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه