دوره پیشرفته خبرنگاری در محلات حاشیه شهر مشهد

روزنامه قدس با همکاری سازمان بازآفرینی برگزار می‌کند

دوره پیشرفته خبرنگاری در محلات حاشیه شهر مشهد

دوره‌های مقدماتی خبرنگاری در محلات حاشیه مشهد و به صورت محله به محله با اقدام مشارکتی روزنامه قدس و سازمان بازآفرینی برگزار شد. از علاقه‌مندان به این رشته برای برگزاری دوره پیشرفته نیز نام‌نویسی به عمل می‌‌آید.


سیدمهدی جوادپور، معاونت توانمندسازی و مشارکت اجتماعی شهرداری مشهد درخصوص هدف برگزاری این طرح اظهار کرد: هدف از اجرای طرح، ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان و ارائه الگویی از آموزش شهروندی مشارکتی در مدیریت شهری با شکل‌گیری و تقویت گروه‌های محلی در تولیدات محصولات رسانه‌ای توسط خود افراد محله است. همچنین فعال ساختن تیم‌های رسانه‌ای محلی که از توانایی تولید محتوای رسانه‌ای برخوردار باشند و در برنامه‌های مدیریت شهر مؤثر ظاهر شوند و به عنوان مطالبه‌گر به دنبال ارائه و ارتقای مشارکت اجتماعی، اقتصادی و کالبدی محله خود باشند.
وی تأکید کرد: سازمان بازآفرینی به عنوان نهاد تسهیلگر در آموزش و توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه شهر، این‌گونه اقدام‌ها را انجام داده است و از طریق همکاری با روزنامه قدس به دنبال فضایی برای ارتقای توانمندی‌های آموزش‌دیدگان برآمده است. در حال حاضر، ظرفیت رسانه‌های نوشتاری و اینترنتی مشهد بستری برای ورود آموزش‌دیدگان به این عرصه (خبرگزاری‌های سازمانی خصوصی، روزنامه‌های محلی، شهری، کشوری و‌‌‌...) است.
جوادپور در مورد ادامه دوره خبرنگاری افزود: با توجه به استقبال متقاضیان از این دوره و همچنین کشف استعدادها در بین نوجوانان و جوانان ساکن در این محلات، سازمان بازآفرینی در نظر دارد در راستای آموزش شهروندی و برخورداری ساکنان محلی در حاشیه شهر از عدالت آموزشی، دوره پیشرفته خبرنگار محله را اجرا کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه