«قیمت برای مصرف‌کننده» غیرواقعی!

«قیمت برای مصرف‌کننده» غیرواقعی!

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی گفت: قیمت درج شده مربوط به مصرف‌کننده روی کالاها غیرواقعی است چون به نظر می‌رسد راستی‌آزمایی برای درج این قیمت‌ها صورت نگرفته است. قیمت مصرف‌کننده درج شده روی شوینده‌ها باید براساس آنالیز واقعی ثبت شود. در حال حاضر قیمت کنونی درج شده روی شوینده‌ها مورد تأیید انجمن نیست.
علی اصغریان در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص گرانی شوینده‌ها اظهار کرد: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قیمت برخی کالاها با دستورالعمل و دربرخی کالاها بدون دستورالعمل افزایش یافته است. هم‌اکنون مواد شوینده نیز گران شده و این افزایش قیمت برای شوینده‌های مختلف متفاوت بوده است. درحال حاضر چند تیم در حال آنالیز قیمت‌ها بوده و تلاش می‌کنند با هر گونه تخلف برخورد نمایند.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت درج قیمت‌ مصرف‌کننده روی کالاها باید از طرف انجمن مورد تأیید قرار گیرد. در حال حاضر درج این قیمت‌ها روی کالاهایی که قیمت مصوب ندارند، مورد تأیید انجمن نیست. بر این اساس آنالیز و هزینه سربار تولیدکننده نیز باید واقعی باشد تا اگر خلافی اتفاق افتاده است، با متخلفان برخورد و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شود. قیمت درج شده روی کالاهایی که قیمت مصوب دارد، مورد تأیید است اما مسئولیت قیمت غیرواقعی کالاها بر عهده تولیدکننده خواهد بود.
وی افرود: باید توجه داشت قیمت هیچ کالایی در سطوح عمده و خرده‌فروش نباید با تخفیف ارائه شود و اگر هم ارائه شود، این قیمت غیرواقعی است. 
لازم به ذکر است در ماه‌های اخیر باالزام متولیان بازار درج قیمت تمام شده محصول و قیمت مصرف‌کننده  اجرا شده که این موضوع موجب چندگانگی قیمت‌ها از یک سو و سردرگمی فروشندگان از سوی دیگر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه