کاماوینگا؛ پناهجویی در فینال چمپیونزلیگ

عجیب‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان

کاماوینگا؛ پناهجویی در فینال چمپیونزلیگ

ادواردو کاماوینگا، هافبک رئال مادرید، دیشب لحظاتی جذاب و احساسی را در پایتخت فرانسه داشت.
کاماوینگا فصل بسیار درخشان و رویایی‌ای را پس از جدایی از رن فرانسه و پیوستن به رئال مادرید سپری کرد و عملکرد قابل قبولی را در این تیم به نمایش گذاشت. این بازیکن 19 ساله همین حالا قهرمانی لالیگا در فصل 22-2021 را در کارنامه خود به ثبت رسانده و افتخار ارزشمند حضور در فینال چمپیونزلیگ را هم به کارنامه خود افزود. 
این هافبک جوان رئال مادرید در گفت‌وگویی که با افسر ارشد سازمان ملل درباره پناهجوها انجام داده، اظهار کرد:«پس از اینکه پدر و مادرم از جنگ فرار کردند، من در کمپ پناهجویان در آنگولا به دنیا آمدم. والدینم زندگی جدیدی در فرانسه برای من رقم زدند و حالا فوتبال من را به بالاترین رده در سطح باشگاه‌های جهان رسانده است».
کاماوینگا با اشاره به شرایط سختی که پناهجویان در سراسر جهان تجربه می‌کنند، اضافه کرد:« من قدردان اینکه می‌توانم در این سطح بازی کنم هستم و به اینکه به عنوان یک پناهجو به اینجا رسیدم، افتخار می‌کنم. امیدوارم میلیون‌ها پناهجو در سراسر جهان که فوتبال را دوست دارند، بدانند همه ما در کنار هم ایستاده‌ایم».
این ستاره فرانسوی با درخشش در رن توانست توجه بسیاری از تیم‌های برتر اروپایی را به خود جلب کند، اما در نهایت این رئال مادرید بود که موفق شد او  را در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان گذشته به خدمت بگیرد. او در طول این فصل نزدیک به 40 بازی برای تیم کارلو آنچلوتی انجام داده است و دو گل نیز به ثمر رساند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه