حکم احمدرضا جلالی اجرا می‌شود

سخنگوی جدید قوه قضائیه:

حکم احمدرضا جلالی اجرا می‌شود

سخنگوی جدید قوه قضائیه در نخستین نشست خبری خود که با حضور محدود رسانه‌ها برگزار شد بر مجازات عاملان ترور پاسدار مدافع حرم، شهید حسن صیاد خدایی تأکید کرد و گفت: به مدعیان دروغین حقوق بشر اعلام می‌کنیم قطعاً کسانی که مرتکب این جنایت شدند به سزای عملشان می‌رسند.


رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته در گزارش‌هایی شهید صیاد خدایی را یکی از عوامل فعال سپاه قدس در سوریه عنوان کرده که در انتقال فناوری موشکی دقیق به نیروهای مقاومت نقش داشته و به گفته آن‌ها از افراد مؤثر در ضربه زدن به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان بوده است و بدین ترتیب سرنخ اصلی را در این عملیات نشان دادند.
مسعود ستایشی دیروز در نخستین پاسخگویی به پرسش‌های رسانه‌ها در واکنش به این عملیات تروریستی بابیان اینکه  در روزهای گذشته شهید و فرمانده عزیزی را از دست دادیم و شاهد بودیم دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران ذات شرارت‌بار خودشان را نشان دادند، اظهار کرد: امیدواریم با قاطعیت و دقت بتوانیم با کسانی که این ترور را انجام دادند برخورد کنیم و قطعاً کسانی که مرتکب این جنایت شدند به سزای عملشان می‌رسند.

حکم جلالی اجرا می‌شود، مبادله‌ای در کار نیست
سخنگوی دستگاه قضا درباره روند اجرای حکم احمدرضا جلالی که پیش‌تر گفته‌شده بود تا آخر اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره امکان مبادله وی با حمید نوری، دیپلمات ایرانی که به‌صورت غیرقانونی و با نقض قوانین و کنوانسیون‌های دیپلماتیک و بین‌المللی در سوئد بازداشت و محاکمه شده نیز با اشاره به اتمام فرایند رسیدگی به پرونده این جاسوس و صدور و تأیید حکم وی، گفت: این حکم اجرا خواهد شد ، فقط مسئله زمان اجرای آن است که تصمیم‌گیری درباره این موضوع با دادستان مربوط و مسئول اجرای حکم است.
وی مبادله این جاسوس با حمید نوری را به‌صراحت رد کرد و با یادآوری رعایت موازین شرعی و قانونی و حقوق متهم در مورد احمدرضا جلالی، شرایط غیرانسانی و نقض حقوق اولیه حمید نوری دیپلمات ایرانی در کشور سوئد را که مدعی حقوق بشر است، مورد انتقاد قرارداد.

با عوامل حادثه آبادان بدون اغماض برخورد می‌شود
مسعود ستایشی درباره حادثه دلخراش آبادان و ریزش ساختمان متروپل  این شهر هم که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده نیز با تسلیت درگذشت شماری از هموطنان، گفت: این قول را به مردم آبادان می‌دهیم با هرکسی در این فرایند که مرتکب تخلف و جرم شده است، با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

گزارش «دوهان» برای سازمان ملل
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سفر النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران برای بررسی تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر نقض حقوق مردم کشورمان و نتایج این سفر، همچنین به‌کارگیری آن در مجامع حقوقی بین‌المللی هم گفت: این گزارشگر و هیئت همراه او طی 11 روز حضور در ایران، نقض حقوق ایرانیان درنتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بررسی و مدون کرده و مسائلی را که به‌ناحق و به شکلی نادرست به جامعه جهانی منتقل می‌شد را رونمایی کردند.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: این هیئت در حوزه بهداشت و درمان و به‌ویژه وضعیت بیماران پروانه‌ای و سایر موضوعات احصا، انشا و گزارش مبسوط و مفصلی از حقانیت جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده‌اند که امیدواریم به صحن سازمان ملل و جامعه ملل برسد 
و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رأفتی برای مرتکبان جرایم خشن در کار نیست
ستایشی همچنین در پاسخ به انتقاد از تکرار ارتکاب جرم و دستگیری‌های مکرر برخی مجرمان و آزادی آن‌ها و این پرسش که آیا قوانین موجود برای بازدارندگی نیاز به اصلاح دارد؟ هم بابیان اینکه در قوه قضائیه دغدغه و توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد، اظهار کرد: ما وظیفه‌داریم طبق قانون عمل کنیم اما خط قرمز دستگاه قضا در عین توجه به رحمت و رأفت اسلامی، در حوزه برخورد با جرایم خشن و هنجارشکن مشخص است و با اراذل‌واوباش، سارقان مسلح و افراد مرتکب جرایم خشن تعارفی نداریم.
وی افزود: در قانون کاهش مجازات حبس داریم که برخی مجرمان باگذشت شاکی خصوصی معاف از مجازات می‌شوند، ضمن اینکه به‌موجب قانون برای جرایم خشن قرار بازداشت موقت صادر می‌شود، اگر برای مجرمی قرار صادر شود و مجرم وثیقه تأمین کند، قاضی نمی‌تواند فرد را نگه دارد.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال، گفت: پرونده این فرد در دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرارگرفته و پنج جلسه دادگاه برگزارشده و قرار است امروز (چهارشنبه) جلسه ششم در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شود.
ستایشی درباره اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه نظارت بر بازار نیز گفت: از اول سال ۱۴۰۱ تا ۳۱ اردیبهشت، در شعب تعزیرات حکومتی ۶۱ هزار و 651مورد پرونده تشکیل‌شده است که با همکاری و تعامل دستگاه‌های نظارتی 2هزارو803 تن روغن، یک‌هزارو213 تن برنج،۵۷۲ تن آرد ، یک‌هزارو333 تن شکر و
 ۶۵ تن ماکارونی کشف‌شده است که امیدواریم با تدابیر اتخاذشده این اقلام سریع در چرخه توزیع قرار بگیرند.

​​​​​​​خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه