اتفاقی شیرین در«حال نامعلوم» موسیقی

نخستین آلبوم مصطفی راغب رونمایی شد

اتفاقی شیرین در«حال نامعلوم» موسیقی

مراسم رونمایی از «حال نامعلوم» نخستین آلبوم رسمی مصطفی راغب روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد.


​​​​​​​عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا در این مراسم گفت: متأسفانه اوضاع ترانه هم در روزگار کنونی چندان تعریفی ندارد. امروز موسیقی است که تکلیف کلمه‌ها را مشخص کرده و متأسفانه میل به این شیوه هر روز در حال زیاد شدن است. این کلمه‌ها هستند که از مفاهیم تهی شده و کاملاً در خدمت موسیقی قرار گرفته‌اند. در چنین شرایطی انتشار آلبوم «حال نامعلوم» اتفاق خوبی است.
مصطفی راغب نیز در این نشست خبری، درباره فعالیت‌هایش گفت: من هر چه دارم و ندارم از موسیقی اصیل ایرانی است، بنابراین در این سال‌ها نهایت تلاش خود را انجام داده‌ام که هم در کنسرت‌ها و هم در تولید تک‌آهنگ‌ها روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای داشته باشم. کما اینکه در تولید آلبوم حال نامعلوم نیز چنین رویکردی را به شدت مورد توجه قرار دادم و از موسیقی ردیف دستگاهی ایران برای کارهایم استفاده کردم.
راغب در بخشی از نشست درباره فعالیت‌های سال‌های اخیر همایون شجریان گفت: همایون از جمله خوانندگانی است که به واسطه توانایی بسیار زیادی که در عرصه خوانندگی از محضر پدر بزرگوارش استاد محمدرضا شجریان کسب کرده در این سال‌ها تلاش زیادی انجام داده تا با حفظ قوانین کیفی و استاندارد موسیقی ایرانی شرایطی را برای خوانندگی‌اش انتخاب کند که نسل امروزی جامعه ما هم بتواند با آثارش ارتباط برقرار کند. شرایطی که شما در آلبوم‌های «آرایش غلیظ» و «نه فرشته‌ام نه شیطان» مشاهده می‌کنید و می‌بینید که چه شاهکارهایی شدند.
راغب در پاسخ به پرسشی درباره نحوه فعالیت‌های موسیقایی خود که دربرگیرنده حوزه‌های مختلفی است، توضیح داد: به نظر من تناقضی در فعالیت‌هایم نیست. زیرا به زعم من این هنر آمیخته با معنویت است. استاد لطفی همیشه می‌گفت صدای سازی که از مضراب‌های تار می‌شنوید فقط از سیم‌ها و زخمه‌ها نیست بلکه از قلب نوازنده‌ای است که به مخاطب نشان داده می‌شود. صدای اصلی خواننده هم از قلب او برمی‌آید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه