خیانت دوستان قدیمی برای سرقت 400 میلیونی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری دو نفر در حوزه ارز دیجیتال خبر داد

خیانت دوستان قدیمی برای سرقت 400 میلیونی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری دو نفر خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از کیف پول ارز دیجیتال دوست قدیمی خود کرده بودند.

دوستانی که از دشمن هم بدتر شدند
به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد مبلغ 400 میلیون تومان از کیف پول ارز دیجیتال وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در ادامه افزود: کارشناسان پس از بررسی و اقدام‌های فنی لازم دریافتند متهم یا متهمان با در اختیار داشتن رمز عبور به مقصود خود دست یافته‌اند که با تحقیقات بعدی سرنخ‌هایی از متهم اصلی روی میز کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با هماهنگی قضایی این فرد به همراه همدستش دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم ردیف اول در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد با همدستی دوست مشترکشان پس از دعوت شاکی به خوابگاهشان؛ نیمه شب با روشن کردن لپ‌تاپ او رمز‌ارزهای شاکی را به کیف پول دیگری انتقال داده‌اند. متهمان در ادامه همچنین مدعی بودند همه رمزارز‌هایی که به صورت غیرمجاز برداشت نموده‌اند، به حساب شاکی عودت خواهند داد. درنهایت متهمان راهی دادسرا شدند و پرونده این اقدام هم برای تعیین‌تکلیف روی میز مقام قضایی قرار گرفت.
سرهنگ جهانشیری افزود: کاربران فضای مجازی نخستین کاری که برای امنیت دارایی ارزدیجیتال باید انجام دهند این است که مراقب اطلاعات شخصی خود باشند و رمز عبور خود را در اختیار هیچ‌کس نگذارند. اگر فردی به کلید خصوصی (Privaite key) و کلمات بازیابی کیف پول شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند در هر کجای دنیا که باشد به موجودی کیف پول شما دست پیدا کرده و درخصوص برداشت دارایی‌هایتان و یا انتقال به کیف پول دیگر اقدام نماید.
این مقام مسئول به مردم هشدار داد: به‌هیچ‌عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خودتان در صرافی‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهید، به یاد داشته باشید هیچ‌کس، حتی نزدیک‌ترین دوستانتان نمی‌توانند به‌اندازه خود شما در برابر محافظت از دارایی‌هایتان هوشیار باشند.

بیعانه پیش از دیدن کالا ممنوع
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در ادامه از شناسایی و دستگیری عامل کلاه‌برداری از 19 تن از کاربران فضای مجازی در سایت دیوار در پوشش اجاره باغ‌ویلا خبر داد.
سرهنگ جهانشیری در تشریح این خبر هم گفت: با مراجعه چند تن از شهروندان به مقر پلیس فتا استان درحالی که دستور قضایی در دست داشتند، مدعی بودند از طریق واریز بیعانه به حساب فردی در سایت دیوار برای اجاره باغ‌ویلا مورد کلاه‌برداری واقع شده‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با اقدام‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباختگان با رؤیت تصاویر باغ اجاره‌ای که در یک آگهی سایت دیوار درج شده بود، برای رزرو باغ‌ویلای مورد نظر در ایام تعطیلات عیدفطر مبلغی از 200هزار تا 800هزار تومان به حساب اعلام شده از سوی فرد کلاهبردار واریز نموده‌اند و پس از واریز، فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگوی آن‌ها نبود.
این مقام سایبری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم سرنخ‌هایی از عامل کلاه‌برداری کشف و با انجام اقدام‌های فنی فرد مورد نظر را در محل سکونت خود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متهم جوان با انگیزه کسب منفعت مالی با انتخاب یک‌سری تصاویر از باغ‌های مشهد دست به فریب کاربران سایت دیوار زده بود.
وی گفت: با توجه به عودت وجه به حساب مالباختگان، متهم برای کسب تکلیف نهایی به همراه مستندات موجود به دادسرا اعزام شد.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در این زمینه نیز به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه کلاه‌برداری، پیش از مشاهده حضوری محل و صحت‌سنجی آگهی داده‌شده از واریز هرگونه وجهی پرهیز کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه