پروژه آمریکایی کاهش جمعیت ایران

پروژه آمریکایی کاهش جمعیت ایران

حسین محمدی اصل

همان‌طور که می‌دانیم بخشی از پروژه کنترل رشد جمعیت ایران از مذاکرات به ظاهر ساده‌ای در سال 64 بین نفیس‌ صدیق‌، معاون دبیر کل و مدیر کل اجرایی‌ صندوق‌ جمعیت‌ سازمان ملل‌ و وزارت بهداشت دولت میرحسین موسوی شروع می‌شود.

جالب‌تر آنکه در این دیدار وزیر آموزش‌ و پرورش‌ و رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ وقت هم حضور داشته‌اند! ما تنها طی یک دهه دو سوم از نرخ باروری خود را از دست دادیم. جالب است برخی از دانشمندان ایرانی که نمی‌دانستند دارد چه بلایی بر سر کشور می‌آید، با افتخار، سقوط فاجعه بار نرخ باروری در کشور را به مقاله تبدیل می‌کردند. اسم این فاجعه را هم می‌گذاشتند معجزه ایرانی!
خلاصه اگرچه انفجار جمعیت دروغ بود، ولی اضمحلال جمعیت در آینده یک واقعیت تلخ است، البته در صورتی که تغییر عمده‌ای در رفتار فرزندآوری مردم ایجاد نشود. رابرت مک نامارا که هفت سال وزیر جنگ آمریکا بود، پس از جنایات گسترده در جنگ ویتنام، به مدت 13 سال رئیس بانک جهانی می‌شود. این فرد که کتابی به نام بمب ساعتی جمعیت را نوشته، در مدت مسئولیتش در بانک جهانی، دادن وام به کشورهای غیرغربی را مشروط به کنترل جمعیت می‌کند، که پس از او نیز این رویه ادامه می‎یابد. شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد، دولت پنجم و ششم برای این که بتوانند وام‌های بین‌المللی بگیرند، ناچار بودند به سیاست تعدیل اقتصادی که نسخه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ایران بود، عمل کنند.  در سال 2011 «مرکز عملیات‌های نظامی و غیرنظامی آمریکا» سند دکترین امنیت ملی آمریکا را منتشر کرد. نکته جالبی که در این سند وجود دارد، نموداری که در صفحه بیستم ، فصل دوم این سند آمده است، بسیاری از نهادهای بین‌المللی در ذیل مرکز عملیات نظامی و غیرنظامی آمریکا تعریف شده‌اند. یعنی برنامه‌هایی که سازمان ملل در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران دنبال می‌کند، در حقیقت حکم عملیات جنگ نرم آمریکا را دارد که مستقیم توسط وزارت دفاع آمریکا طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. لازم به ذکر است صندوق بین‌المللی جمعیت تعاملات خود را در دولت گذشته به صورت گسترده دنبال می‌کرد. البته در دولت سیزدهم آنچه  مشهود است مواجهه هوشمندتر با این نهادهای خارجی مسئله‌دار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه