اعطای نشان عالی فردوسی به پنج چهره حماسی

اعطای نشان عالی فردوسی به پنج چهره حماسی

نشان فردوسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهار بخش حماسه‌سرایی، حماسه‌سازی، فردوسی‌پژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی به پنج نفر اعطا شد.
به گزارش قدس آنلاین، در آیین بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی که با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران استانی برگزار شد، از پنج نفر از کسانی که طی یک‌ سال اخیر در حوزه حماسه‌سرایی، حماسه‌سازی، فردوسی‌پژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی فعالیت‌های مؤثری داشتند، تجلیل به عمل آمد و نشان عالی فردوسی به آن‌ها اعطا شد.
نشان‌های فردوسی به حسن ذوالفقاری برای فردوسی‌پژوهی، افشین علا بابت حماسه‌سرایی، رضا عالی‌زاده، مشاور فرمانده قرارگاه پایگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و اصغر عبدلی، فناور و سازنده واکسن کووایران برکت بابت حماسه‌سازی و همچنین محمدکاظم کاظمی، شاعر مطرح افغانستان بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شد.
محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: فردوسی راه و رسم بندگی را در میدان رزم برای نسل‌های بعد خود مشق کرد و مقاومت را به نظم درآورد و عزت را سرود. فردوسی رستم را حماسه کرد تا حماسه رئیسعلی دلواری مقابل استعمار انگلیس آغاز شود. فردوسی سهراب را حماسه کرد تا نوجوان بسیجی فکه و شلمچه برای ما ستاره شود. همچنین فردوسی کاوه را حماسه کرد تا محمود کاوه برای ما در کردستان معنا شود.
حسین‌زاده ادامه داد: تا شب سوم خرداد همزمان با حماسه فتح خرمشهر، هرشب در محل آرامگاه فردوسی نمایش‌های متناسب با فردوسی، نقالی، شاهنامه‌خوانی، تئاتر موضوعی با یکی از قصه‌هایی که در شاهنامه نقل شده است برای مردم اجرا می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه