صدای پای کمیته انتقالی می‌آید

حساس شدن فیفا روی جلسات فدراسیون فوتبال

صدای پای کمیته انتقالی می‌آید

سینا حسینی

روزی که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم به عزل شهاب عزیزی خادم گرفتند، هیچ کسی تصور نمی کرد استیضاح‌کنندگان کمتر از دو ماه علیه یکدیگر صف آرایی کنند تا حدی که حتی حاضر نشوند زیر یک سقف دور یک میز با هم صحبت کنند.

اما این اتفاق رخ داد و اختلافات بزرگی میان هشت عضو هیئت رئیسه که رأی به عزل عزیزی خادم داده بودند رقم خورد، به گونه ای که دو نفر از این هشت نفر برای از رسمیت انداختن نشست‌های هیئت رئیسه قید حضور در جلسات را زدند.
در کنار این اتفاق بازداشت نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال به دلیل مسائل اقتصادی عملاً هیئت رئیسه را آچمز کرد تا چالش بسیار بزرگی میان اعضا شکل گیرد. دبیرکل فدراسیون که حجم بالای درگیری‌ها میان هیئت رئیسه به واسطه حضور او در ساختمان سئول جنوبی و قرار گرفتن وی در جایگاه دبیرکلی شکل گرفته بود، به صورت پنهانی با فیفا مکاتبه کرد تا استعلام بگیرد که آیا با تعداد عضو کمتر می توانند مصوبات مورد نظر را اجرا کنند یا نه که در جواب فیفا اعلام شد تنها در صورتی مصوبات قانونی است که هشت عضو هیئت رئیسه در جلسات حضور پیدا کنند.
اما مشکل بزرگ این بود که از هشت عضو سه عضو غیبت داشتند و این اتفاق سرآغاز یک بحران بزرگ برای فوتبال ایران بود، به گونه ای که فیفا می توانست رأسا وارد عمل شود و کمیته انتقالی را تشکیل دهد، به همین دلیل مذاکرات جدی برای برقراری آتش بس موقت آغاز شد اما مذاکرات به شکل کامل به نتیجه نرسید. یکی از سه عضو معترض پیشنهاد حضور در جلسه را پذیرفت، اما مهرداد سراجی به هیچ وجه حاضر به تعامل نبود و خواستار برکناری حسن کامرانی فر بود.
در کنار این ماجرا حضور عجیب عضو بازداشتی هیئت رئیسه در جلسه به شکل آنلاین براساس قوانین فیفا با اشکال قانونی  مواجه است، اما مسئولان فدراسیون برای اینکه اهداف خود را پیش ببرند، چشم به روی قانون بستند تا شاید مشکل برطرف شود اما مطمئناً در صورت اطلاع فیفا از این ماجرا تنبیهاتی در نظر گرفته خواهد شد.
حضور متهم اقتصادی که در حال حاضر در زندان به سر می برد، در مجموعه هیئت رئیسه به خودی خود دچار اشکال است، با این حال وی در جلسه‌ای که تمام اعضا به صورت فیزیکی حضور دارند  از طریق شبکه‌های اجتماعی حضور دارد که این مسئله تعارض در  هویت را به وجود می آورد؛ بنابراین از نظر قانونی رأی این عضو قابل شمارش نخواهد بود و مجری جلسه نمی تواند آرای این فرد را در مجموع آرا لحاظ کند.بعید است با این اوضاع و اختلاف به این زودی‌ها کار به سرانجام برسد مگر اینکه فیفا کلیه اعضای هیئت رئیسه فعلی را از رسمیت بیندازد و تیم انتقالی مسئولیت اداره فوتبال را برعهده بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه