نان گران نمی‌شود

وعده سخنگوی پاستور با اشاره به اولویت دولت برای رفع فقر مطلق

نان گران نمی‌شود

سخنگوی دولت در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای تأکید کرد به هیچ‌وجه قیمت نان برای مردم تا پایان سال تغییر نمی‌کند و  رئیس‌جمهور اجازه گران شدن نان را نخواهد داد.

علی بهادری جهرمی که درباره برنامه دولت برای رفع مسائل اقتصادی سخن می‌گفت در این باره افزود: این دولت خود را دولت مردم می‌داند و معتقد است آن چیزی که مرتبط با حقوق مردم است باید به مردم اطلاع داده شود. وی ادامه داد: اقتصاد ما بیمار است و سال‌های سال مردم این بیماری را لمس می‌کنند و این تبعیض‌ها را در حوزه اقتصادی می‌چشند و رانت‌ها و بیکاری‌ها را سال‌هاست می‌بینند و همزمان با این هجمه اقتصادی دشمن و جنگ اقتصادی علیه مردم که به واسطه تحریم‌های ظالمانه رخ داده، آثار آن را مردم مشاهده می‌کنند. 
سخنگوی دولت افزود: یکی از اولویت‌های اساسی دولت مسائل اقتصادی است و به همین دلیل در سند تحول دولت هم ۱۲ موضوع درباره اقتصاد بیان شده است. در صحن دولت و جلسات فرعی آن شاید پربسامدترین بحث در دولت اقتصادی است که به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی می‌شود تا نسخه‌ای برای درمان اقتصاد ارائه شود. علی بهادری جهرمی درباره هدفمند کردن ارز4 هزار و ۲۰۰ تومانی اظهار کرد: نظام پرداخت ارز ترجیحی آن‌قدر معیوب بوده که طبقه مرفه جامعه منابع بیشتری را برای تأمین نیازها دراختیار داشتند و طبقه ضعیف‌تر توانایی تأمین نداشتند و فشار تورمی اجازه نداد. دلیل دوم هم قاچاق بوده است. به جای اینکه این منابع سر سفره مردم بیاید به دلیل منافذی که وجود داشته درکشور های دیگر مصرف شده و این مدل معیوب باید اصلاح شود و تا وقتی که اصلاح نشود تورم و سایر مسائل اتفاق می‌افتد؛ بنابراین بیماری باید درمان شود.
بهادری جهرمی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دولت تحقق عدالت و عادلانه پرداخت کردن یارانه و برخورد با قاچاق در کشور است و باید ریشه فساد را خشکاند درباره امنیت غذایی مردم گفت: دولت در این زمینه با هیچ کس چه در داخل و چه در خارج شوخی ندارد. به عنوان نمونه در حوزه واکسیناسیون دولت با جدیت اقدام به ورود آن کرد و امروز ما به هفت فوتی در روز رسیده‌ایم، درحالی که در کشورهای غربی میزان مرگ و میر به
 هزارو500 نفر رسیده است. پس دولت زمانی که تمرکز خود را روی موضوعی بگذارد به سرانجام می‌رساند، این اتفاق نیز در کالاهای اساسی رخ داده است. او یکی از اولویت‌های دولت را رفع فقر مطلق عنوان می‌کند و می‌گوید: یکی از برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقراصلاح نظام پرداخت یارانه نقدی است و هر چقدر یارانه هدفمند‌تر باشد، فقر کاهش می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه